Maharani Beijing Te Zhi Bai Feng Wan

Thursday 11 April 2013

BERMULA nya disini

    Segalanya Bermula bila nina terbaca post seorang kawan mengenai satu peluang menambah pendapatan terus nina rasa terpanggil nak tahu..

 Perasaan ingin tahu sebenarnye kerana terdetik di hati inginkan income yang boleh merealisasikan impian ni yang dah lama terbuku.





 Kalau nak ikutkan sebenarnye banyak sangat impian yang nak di capai tapi tak termampu. Kenapa tak mampu sebab nina ni kerja makan gaji dengan Goverment je..



 So bila nina di dedahkan dengan satu perniagaan ini yang sememangnye satu produk yang menjadi rebutan para wanita, terus nina tak fikir panjang. Pendek kata keputusan yang nina pilih ini memang nina rasa tak pernah menyesal malah rasa enjoyyyy....


Satu rahsia nina sebelum menceburkan diri dalam dunia ini untuk tingkatkan keyakinan dalam diri kerana nina berpegang pada satu prinsip iaitu falsafah Professor dr HAMKA..
"Peluang Yang Besar itu Datang Secara Tiba-Tiba, Datang Tidak Menentu Masa, Datang Disaat Kita Kesempitan atau Kesusahan.
Nilailah Peluang Itu Dengan Secara Bijaksana. Rebutlah Peluang Yang Besar Itu, Kerana Peluang Yang Besar Itu Boleh Berlalu Dengan Tiba-Tiba. Jangan Jadikan Seribu Alasan Untuk Tidak Merebut Peluang Yang Besar Itu"...Professor Dr HAMKA 

hati bertambah kuat bila.....

"Kita kini berdepan dengan realiti dan cabaran baru. Janganlah biarkan hanya kaum tertentu sahaja menguasai bidang perniagaan dan keusahawanan. Ingatlah, margin perolehan yang tinggi bukan dengan makan gaji".

So...anda semua macamane? Tepuk dada tanyalah minda. Cuma satu pesanan dari nina (bukan Prof dr Hamka tau), apa pun keputusan yang kita buat,apa pun yang kita fikirkan yang penting ialah BERMULA.. dan USAHA
 INSYAALLAH kita pun boleh berjaya.
  

Percaya lah Allah tak akan merubah nasib seseorang tu kalau dia sendiri tak mahu berubah. Tanpa usaha & keberanian mimpi tak kan menjadi nyata!

No comments:

Post a Comment